Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

ΨΥΧΩΦΕΛΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΑΤΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΜΗΤΡΟΦΑΝΗ.4




«Λοιπόν, υπάρχει κι ή άλλη Ζωή! Βλέπετε πώς, ενώ θάβουμε τον άνθρωπο μας, πού πέθανε, εμείς νομίζουμε ότι δεν θα πεθάνουμε! Ή αλήθεια, βέβαια, είναι ότι δεν πεθαίνουμε, δεν υπάρχει πραγματικός θάνατος! Λοιπόν, θα πάμε στον Ουρανό! Μη φοβάστε!» Μια καλή κυρία, πού ήρθε από την Αμερική, πολύ μορφωμένη, όταν άκουσε για το όνομα μου, μαζί με ένα κύριο ήρθαν στο Χαρίσειο Γηροκομείο και ό κύριος μου λέει, πάτερ Μητροφάνη, ή κυρία με παρακάλεσε και μου είπε ότι είναι πολύ σπουδαία αυτά, πού άκουσε για σάς και γι' αυτό μου είπε «τον άνθρωπο αυτό θέλω να τον δω!». Είναι πολύ μορφωμένη, ξέρει πολλές γλώσσες και είναι καταρτισμένη επιστημονικώς! «Μα», του λέω, «εγώ είμαι αγράμματος και αστοιχείωτος και απλός, τί θα της πω;» «Δεν έχει να κάνη καθόλου ούτε με τα γράμματα ούτε με τη σοφία! Ή Χάρη, πού έχεις, αφού υπηρέτησες στον Πανάγιο Τάφο 58 χρόνια», μου λέει επίμονα ή κυρία, «Ό Θεός θα σε φωτίσει να μου απάντησης», μου λέει. Τότε, εγώ φοβήθηκα λίγο! «Θα καταδικαστούμε ή θα σωθούμε», μου λέει. «"Α! Είναι μία ερώτηση πολύ φοβερή», της λέω. «"Όχι δεν σου λέω», της είπα. «Ότι ξέρεις», μου λέει. «Κάθε άνθρωπος έχει μια ιδέα! Ό Θεός είναι τόσο Πολυέλεος και ως Πανάγαθος Θεός, πού είναι, έναν τέτοιο άνθρωπο κάτι θα τον φωτίσει να πή!» «Α! την ιδέα μου θέλεις», της λέω. «Α! Όλοι θα σωθούμε», της λέω, «αφού ό Κύριος μας μάς λέει ότι μόνο με ένα ήμαρτον όλα συγχωρούνται! Είναι και Δίκαιος όμως!» Λέω με τον εαυτό μου «'Εγώ, αν ήμουνα δυνατός, δεν θα αδικούσα κανέναν, πόσο μάλλον ό Θεός, ό Πανάγαθος Θεός! Έχει ό Θεός!» Αφού μάς το λέει ξεκάθαρα «Ένα ήμαρτον και συγχωρούμεθα παντελώς! ό Θεός είναι πανταχού παρών, είναι Πνεύμα άυλο, πού βρίσκεται σ' όλον τον κόσμο και ξέρει όλες τις αδυναμίες μας, θα μάς χαλάσει; Ένα ήμαρτον, άμα του πούμε, όμως με συντριβή καρδίας, εξομολόγηση και μεταλάβει, όλοι θα σωθούμε και όλοι θα πάμε στον Παράδεισο!».


-              Πατέρα Μητροφάνη, ποιες πρέπει να είναι οι σχέσεις του άντρα και της γυναίκας, αν λάβουμε υπόψη μας ότι ό Χριστός είναι ό αρχηγός της Εκκλησίας και ό άνδρας ό αρχηγός της οικογενείας;

-              «Ό Χριστός είναι ό Εξουσιαστής, ό Αρχων, ό Τέλειος, ό Αληθινός Θεός όλης της Οικουμένης! Ό μεν άντρας πρέπει να είναι πολύ διακριτικός στην οικογένεια του, ή δε γυναίκα πρέπει να φοβάται τον άντρα, όπως το λέει και ό Απόστολος Παύλος. Λοιπόν, ή κάθε γυναίκα και ό κάθε άντρας, έστω και για κοροϊδία, άμα μαλώσουν και θυμώσουν, δεν κερδίζουν τίποτα! Τον εαυτό τους πρέπει να ταπεινώσουν!»

-              Σ' εκείνη την περίπτωση, πού κάποτε μάς είχατε πή, πατέρα Μητροφάνη, πώς αναγκάσατε κάποιο σύζυγο να φέρνεται καλά στη σύζυγο του και να μη βλαστημεί και ούτε να υβρίζει τα Θεία;

-              Καλά μου το θύμησες. Κάποτε, ήρθε μια γυναίκα, με βρήκε και μου είπε: «Μάλωσα με τον άντρα μου». «Γιατί να μαλώσεις», της λέω. «Μα», μου λέει ή γυναίκα, «άνοιξα το παράθυρο και μπήκε λίγος καθαρός αέρας μέσα και μου λέει ό άντρας μου «γαϊδούρα, κλείσε το παράθυρο, γιατί κρυώνω» και γι' αυτό «θύμωσα», μου λέει ή κυρία, και του είπα «άντρα μου, εγώ σε αγαπώ πάρα πολύ και σε ευχαριστώ και για το ότι με είπες γαϊδούρα», του είπα, «είναι καύχημα μου, πού είμαι γαϊδούρα, τιμή μου και καύχημα μου, γιατί παντρεύτηκα έναν γάιδαρο!». Λοιπόν, θύμωσε ό άντρας μου και με κυνηγούσε με τις πυτζάμες, ενώ εγώ έφυγα και δεν μπορούσε να με πιάσει και για 3 ημέρες, μου λέει, πήγα στο σπίτι της μάνας μου! Εκείνος είναι «γάιδαρος», μου λέει, «πού, μετά από 3 ήμερες, ήρθε και με βρήκε στη μάνα μου και μου ζήτησε συγγνώμη!». «Α! Παιδί μου», της λέω, «Δεν έκανες καθόλου καλά! Τί κατάλαβες μ' αυτό, πού έκανες; Οδήγησες τον εαυτό σου στην αμαρτία! 'Εσύ φταις για όλα, της λέω». «Εγώ φταίω; Αυτός να βλαστημεί το Θεό μου και εγώ να μη μιλήσω;». «Τί καταλαβαίνεις», της είπα. «Θα με ακούσης και, αν με ακούσης, θα τον διόρθωσης τον άντρα σου και θα σε βοηθήσει και σένα ό Θεός.

 Τώρα, πού θα πάς στο σπίτι, σιωπή, μιλιά, άνοιξε το δωμάτιο του και, αν είναι καθισμένος, πάρε μετάνοια, βγάλε τις παντόφλες του και φίλα του τα πόδια»! «Μα θα με περάσει για τρελή, Γέροντα!». «Για το Θεό θα γίνεις τρελή και δεν χαίρεσαι; Θα το κάνης», της λέω. «Θα το κάνω», μου λέει, «Για χάρη σου, Άγιε Γέροντα!».
Εσύ, στο έξης, κράτα πάντα το στόμα σου κλειστό, όταν αυτός νευριάζει και σιγά-σιγά θα σταματήσει να βλαστημεί, γιατί, όπως είδες, πάνω στην κοροϊδία, τον είπες και εσύ «γάιδαρο»! Επειδή αυτός πρώτος σε αποκάλεσε «γαϊδούρα», αυτό σημαίνει ότι εσύ είσαι «γαϊδούρα;». Όχι βέβαια, δεν είσαι «γαϊδούρα» εσύ, αλλά αυτό είναι ό εγωισμός, πού μας φέρνει ό Σατανάς, για να μάς οδηγήσει στην αμαρτία! Πρέπει, λοιπόν, πάντα να είμαστε ταπεινοί και ό Θεός θα είναι μαζί μας.

-              Γέροντα Μητροφάνη, όταν είχες φύγει από τα Ιεροσόλυμα και πήγες στην Αθήνα να εξομολογηθείς, τί σου συνέβη;

-              Το θυμάμαι, καλά, πού μου το θύμησες! Θα σάς το πω για να μάθετε. Έμαθα ότι ήτο κάποιος πνευματικός πολύ μεγάλης ηλικίας, αλλά και πάρα πολύ ευσεβής, κάπου, στην Πεντέλη. Αποφάσισα να εξομολογηθώ σ' αυτόν όλες τις αμαρτίες μου και τις ατιμίες μου, πού έκανα στον Πανάγιο Τάφο στα 58 χρόνια, πού υπηρέτησα εκεί! Πρέπει να εξομολογηθώ και, έπειτα, να παραιτηθώ, είπα, γιατί με τύπτει ή συνείδηση! Πήγα, λοιπόν, και βλέπω μαζεμένα τουλάχιστον 100 άτομα (άντρες και γυναίκες) και, ευτυχώς, με γνώρισαν κάποιες γυναίκες, πού με ήξεραν από τον Πανάγιο Τάφο, τις όποιες παρακάλεσα να μου δώσουν προτεραιότητα. Μου έδωσαν σειρά και παρουσιάσθηκα στον πνευματικό. «Τρεις μόνο λέξεις θα μου πεις», μου λέει ό πνευματικός. «Μα εγώ έχω να σάς πω ολόκληρα φορτία από αμαρτίες μου, τα φοβερότερα αμαρτήματα εγώ τα έκανα σ' όλον τον κόσμο!» «Τώρα, πού ερχόσουνα», μου λέει ό πνευματικός, «τί σκεφτόσουν μέσα στο ταξί;». «Σκεφτόμουν ότι έχω κάνει κι αυτό κι εκείνο κι εκείνο! Θα σάς πω», του λέω, «ότι σκότωσα 1.000.000 άτομα! Υπάρχει χειρότερο έγκλημα;». 


«Δηλαδή τόσο πολλές είναι οι αμαρτίες σου, πιο πέρα άλλες δεν μπορούν να γίνουν! Τις είπες όλες! Τώρα, μάς ακούει ό Χριστός! Αφού ήρθες να εξομολογηθείς, όλα τα άκουσε», μου λέει ό άρρωστος και ευσεβέστατος εκείνος πνευματικός! «Όλες οι αμαρτίες σου συγχωρέθηκαν, κάτσε, τώρα, να σου διαβάσω τη συγχωρητήριο ευχή». Έδώ, ό αείμνηστος Γέροντας π. Μητροφάνης μάς συμβουλεύει να είμαστε πολύ σύντομοι στην εξομολόγηση μας, για να μη κουράζουμε με τις περιττές λεπτομέρειες μας τον πνευματικό μας.
«Αδελφοί, πρέπει να μετανοήσουμε και να εξομολογηθούμε! Από τα έργα μας δε μπορούμε να σωθούμε, γιατί είμαστε πολύ αμαρτωλοί! Ή ευσπλαχνία του Θεού θα μάς σώσει, άμα ταπεινωθούμε! Σε ένα δευτερόλεπτο, μάς συγχωράει ό Θεός! Αυτό θέλω να σάς πω, τέκνα μου, να είστε πιστοί στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, ό Όποιος είναι Πανάγαθος και υπέφερε τα πάντα, ακόμη και τη σταυρική θυσία, μόνο και μόνο, για να μάς σώσει! Θα ανταμωθούμε όλοι στην Αιώνια Ζωή και όλοι θα είμαστε χαρούμενοι!».


Στα τελευταία αυτά λόγια του Γέροντα είναι ολοφάνερη ή αγάπη του προς κάθε συνάνθρωπο του και, κυρίως, προς τούς αμαρτωλούς!

ΠΑΤΗΡ ΜΗΤΡΟΦΑΝΗΣ ΦΥΛΑΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: